hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

ΑΚu πerix Review ηχεία | Συμβαίνει στα πέριξ…

Δεν είναι απλά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα, ακόμη και τα επιμέρους εξαρτήματα είναι φτιαγμένα εδώ, πράγμα σπάνιο για τοπικό προϊόν. Άκου και δες…

To τηλεφώνημα έγινε λίγες μέρες πριν την Έκθεση HES2020: «Γεια σας, είμαι ο Γιώργος Καζαντζής, κατασκευάζω ηχεία και θέλω να τα παρουσιάσω στην Έκθεση, τι πρέπει να κάνω;». Σιγή από την πλευρά μας.

Σκεφτήκαμε, νέα εταιρία κατασκευής ηχείων made in Greece; Μα πόσο πολύ λείπει κάτι τέτοιο από το χώρο. Όλοι ενισχυτές κατασκευάζουν πια. Αλλά πάλι κρατήσαμε μικρό καλάθι. Βλέπετε ο κατασκευαστικός χώρος των ηχείων στην Ελλάδα έχει λαμπρό βιογραφικό και τα έχουμε σχεδόν δει και ακούσει όλα. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς;

Την Dynasonic που έφτιαχνε ακόμη και μεγάφωνα, την NM Acoustics του Νίκου Μενδρινού, τις σπουδαίες χοάνες Sonus Αeterna του Κώστα Κωνσταντίνου, τα εξωτικά ηχεία Pnoe της Acradian Audio που ακούσαμε στην έκθεση HES2018, τα «από άλλο πλανήτη» ηχεία της TuneAudio του κ. Μανώλη Προεστάκη, αλλά και τα κλασικά πια Audio Spectrum του Γιώργου Πετρόπουλου, τα Roister (που αργότερα έγιναν Rois) του Σωκράτη Ζαφειρόπουλου, τα Crystal Audio του Βασίλη Τσακίρη, τα παγκόσμια Analysis του αείμνηστου Δημήτρη Ζαΐμη, τα Myhtos, τα Ύδραμα, ακόμη και τα ΘΜ του Θαλή Μενεξελή.

Συγχωρέστε μας αν παραλείψαμε κανέναν, σίγουρα δεν έγινε εσκεμμένα. Οι παραπάνω αναφορές δείχνουν την φαντασία και την πολυμηχανικότητα που μας διέπει ως Έλληνες. Όλα αυτά δημιουργήθηκαν σ’ μια χώρα χωρίς βιομηχανική υποδομή, χωρίς προμηθευτές, χωρίς ειδικούς στις καμπίνες… χωρίς ακόμη έμπειρους βαφείς υλικών.

Μην πούμε για κατασκευαστές μεγαφώνων, κροσόβερ και ακροδεκτών, ερημιά. Ώσπου ήρθε το έτος 2020 να γνωρίσουμε, έναν ακόμη Έλληνα κατασκευαστή ηχείων. Την AKu Audio, που έχει ως έδρα τη Νέα Ερυθραία της Αττικής. Δεν πρόκειται για κάποια τυχαία εταιρία που ξεκίνησε από το γκαράζ του σπιτιού της, αλλά για το αποτέλεσμα μιας διαχρονικής ενασχόλησης με την τεχνολογία και τα υλικά.

Η οικογένεια του Γιώργου Καζαντζή εδώ και δεκαετίες ασχολείται με πιστοποιήσεις, ανάπτυξη, έρευνα και επιστημονικές μετρήσεις υλικών και πρωτότυπων συστημάτων. Πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει βιομηχανικός εξοπλισμός και πρόσβαση σε εργαλεία υψηλού επιπέδου, από κοπτικά με λέιζερ έως 3D εκτυπωτές και από εργαλειομηχανές CNC έως εφαρμογές CAD/CAM. Μέσα σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον μεγάλωσε ο Γιώργος και η αγάπη του για την μουσική τον οδήγησε από μικρό παιδί στο να αναπτύξει τα δικά του μοντέλα αναπαραγωγής ήχου.

Με άλλα λόγια η AKu Audio δεν είναι μια εταιρία που γεννήθηκε ένα πρωί, αλλά δεκαετίες πριν. Μπορεί η εκκίνηση της να έγινε φέτος, η ιστορία της όμως χάνεται στην δεκαετία του ΄90. Με την εμφάνιση της παρουσίασε πέντε μοντέλα/είδη ηχείων και υπάρχουν πλάνα για περισσότερα, τόσο ώριμη είναι.

Δεν πρόκειται για κλασικά ηχεία καμπίνας ή για πού έχουμε ξαναδεί. Αλλά για ξεχωριστές σχεδιάσεις/κατασκευές που έλκουν το μάτι με τη μορφή και την γεωμετρία τους. Όπως είπαμε υπάρχουν καταβολές υψηλού βιομηχανικού σχεδιασμού στον κατασκευαστή. Τα ηχεία έχουν ονόματα όπως Enargia, Ichor, Talos, Drop και πerix, που δοκιμάζουμε εδώ. Tο πerix, όπως λέει και το όνομα τους, είναι σύστημα ηχείων για εφαρμογές από 2.1 καναλιών έως 7.2 καναλιών… αλλά και ακόμη περισσότερα, για στέρεο αλλά και για πολυκάναλες home cinema ακροάσεις.

Είναι της λογικής δορυφόροι με ενεργό subwoofer. Για την δοκιμή μας χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα πerix 2.1 σε κόκκινο φινίρισμα, κυκλοφορούν ακόμη και σε μαύρο ή λευκό. Οι δορυφόροι έχουν το 0,75 ιντσών τουίτερ μεταξωτού θόλου στο κάτω μέρος και το μιντρέιντζ των 5,5 ιντσών επάνω, και τα δύο μεγάφωνα είναι της Scan-Speak. O δορυφόρος είναι αναρτημένος, σχεδόν αιωρείται, από μια μεταλλική βάση που μπορεί να είναι επιτραπέζια (ραφιού), επιτοίχια ή δαπέδου.

Δεν υπάρχει καμπίνα, κάθε μεγάφωνο έχει το δικό του ανεξάρτητο θάλαμο που είναι κατασκευασμένος από έξι φέτες MDF πάχους 2 εκατοστών ο ένας, που μικραίνουν σε μέγεθος προοδευτικά προς τα πίσω, λες και ακολουθούν κάποια μαθηματική ακολουθία. Ενώ δένουν μεταξύ τους στο επάνω μέρος του δορυφόρου.

Στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν οι κλασικοί ακροδέκτες ηχείων, αλλά υποδοχή για μονοφωνικό καρφί 6,3 χλστ. Οι δορυφόροι είναι έχουν καθερεπτική σχεδίαση μεταξύ τους πράγμα που βοηθάει στην στερεοφωνική εικόνα που δημιουργούν. Μάλιστα το κροσόβερ των δορυφόρων είναι τοποθετημένο σε ύαλο-ακριλική πλακέτα, «κομμένη» από την ίδια την AKu.

Το subwoofer είναι ενεργό, ισχύος 250W με ενισχυτή NCore της Hypex, μια σοφή επιλογή αφού χρησιμοποιείται σε ακριβούς ενισχυτές των Marantz, NAD, Meridian και άλλων. Ο ενισχυτής αυτός είναι εξωτερικός και βρίσκεται στο δικό του κουτί για τοποθετηθεί όπου μας βολεύει, ακόμη και στο ρακ μας.

Αν Έχει ρυθμιστικό στάθμης, τρεις προεπιλογές συχνότητας αποκοπής και εισόδους RCA αλλά και XLR. Συνδέεται με το subwoofer μέσω θύρας τύπου Speakon, που απαντάται συχνά στον επαγγελματικό χώρο. Η AKu παρέχει ένα μεγάλου μήκους καλώδιο από Speakon σε Speakon για τη σύνδεση του εξωτερικού ενισχυτή με το subwoofer. To subwoofer, επίσης δεν μοιάζει με κανένα άλλο εκεί εξώ.

Σχηματίζεται από 11 φέτες MDF πάχους 4 εκατοστών η μία, πατάει σε τρία πόδια ύψους 8 εκατοστών, υψηλής αντοχής τυπωμένα από 3D εκτυπωτή. Το subwoofer έχει βάρος 42 κιλά (χωρίς τον ενισχυτή, πραγματικό θηρίο δηλαδή) και φέρει ένα γούφερ 10 εκατοστών που πυροβολεί προς την οροφή μέσω μιας μεταλλικής σήτας, ενώ ένας παθητικός ακτινοβολητής συντονισμένος στα 35Hz «βλέπει» προς το δάπεδο.

Η μορφή του subwoofer είναι σαν «κυκλώνας» που περιστρέφεται… Οι κατασκευαστικές λεπτομέρειες του συστήματος πerix είναι εντυπωσιακές, παντού χρησιμοποιούνται κορυφαία εξαρτήματα, από τις βίδες μέχρι τις φλάντζες των μεγαφώνων, με την εφαρμογή των υλικών να είναι άψογη. Σίγουρα ο κατασκευαστής προσφέρει μεγάλη «προίκα» στον τυχερό ιδιοκτήτη των πerix, ενώ το after sales είναι εδώ στον τόπο μας. Όταν η AKu βγει στο εξωτερικό θα γίνει ανάρπαστη!

Για την δοκιμή παραλάβαμε και το κεντρικό ηχείο του συστήματος, με δύο μιντ και το τουίτερ στην μέση, ιδιαίτερης και αυτό σχεδίασης. Το όλο πακέτο όταν χρησιμοποιηθεί σε σύστημα home cinema οδηγούμενο από κάποιον κορυφαίο Marantz ή Yamaha, όχι μόνο δονεί και γεμίζει με ήχο το χώρο μας, αλλά κυριολεκτικά συναρπάζει με την καθαρότητα και την κινηματογραφική του ταχύτητα.

ΗΧΗΤΙΚΗ… ΑΙΩΡΑ!

Τα πerix ασφαλώς δεν αποτελούν ένα συνηθισμένο σετ υπογούφερ/δορυφόρων. Για αρχή, δεν έχουν τίποτε το «μικρό» στον ήχο τους, το «συνθετικό» ή το συνοπτικό, όπως τόσα και τόσα 2.1 που ναι μεν «εξαφανίζονται» αλλά δεν μπορούν να υπερηφανευθούν ότι στήνουν μεγάλες σκηνές με αξιόλογα σώματα και δυναμικές.

Σαφώς όλα ξεκινούν από το μοναδικό αυτό υπογούφερ, το οποίο σοκάρει με τις αστραπιαίες δυναμικές του, το ολοστρόγγυλο μέτωπο του χαμηλού ακόμη και με πολύ ψηλό σημείο κρος, την έλλειψη κάθε «κρεμάσματος» στις μεταβατικές, δείγματα ότι όλα δουλεύουν ρολόι και η αποθήκευση ενέργειας είναι πρακτικά μηδενική.

Ο παλμός στο βαθύ χαμηλό είναι μεγαλειώδης, η ατάκα ξεκάθαρη και η δύναμη αστείρευτη, τα σβησίματα εξαιρετικά σαφή και η ομοιογένεια απολύτως κορυφαία, χωρίς ίχνος «κατευθυντικότητας» με την έννοια των αιχμών και συντονισμών που πολύ συχνά ακούμε από υποδεέστερες καμπίνες και φορτίσεις.

Εδώ το μπάσο είναι υπερδιάφανο σαν μεγάλη μεμβράνη και ταυτόχρονα πανίσχυρο. Το υπογούφερ του πerix δεν θα λυπηθεί το δωμάτιο και τα δομικά υλικά, θα τα φέρει όλα στα όριά τους  και θα ανακαλύψετε όλα τα σημεία που τρίζουν! Αυτό γίνεται ξεκάθαρα, χωρίς πάχη και βουητά, σαν μια αόρατη δύναμη που διεγείρει τα πάντα σε χρόνο dt αφήνοντας τη χροιά των συντονισμών να διαγραφεί με σαφήνεια, ώστε να μην ψάχνετε στα τυφλά «τι τρίζει».

Το ενδιαφέρον με τα πerix είναι βέβαια πως οι δορυφόροι του σετ βρίσκονται επακριβώς στα ίδια κορυφαία επίπεδα με το μοναδικό αυτό υπογούφερ. Δεν ανιχνεύεται καμία ασυνέχεια ανάμεσα στις καμπίνες και τους δρόμους, το άνω χαμηλό και οι κατώτερες μεσαίες έχουν απόλυτη συνέχεια σώματος, χροιάς και ταχύτητας και όλο το φάσμα αναπαράγεται σαν μια γροθιά στο πεδίο του χρόνου.

Η τονικότητα μας άφησε άναυδους αφού δεν περιμέναμε από τόσο προσιτά ηχεία να αποδίδουν με τέτοια κρυστάλλινη καθαρότητα, πυκνότητα αρμονικών και ελευθερία τις μεταβατικές. Είναι παντελώς ουδέτερα, ωστόσο δεν υποφέρουν από έλλειψη οργανικού χρώματος αφού έχουν εξαλείψει τους συμβιβασμούς σε υπερθετικό βαθμό.

Η έλλειψη συμπίεσης στις κορυφώσεις και η αποκαλυπτικότητα του low level που επιτρέπουν οι δορυφόροι των πerix παραπέμπουν σε μεγάλα ηχεία χοάνης. Παράλληλα, η απολαυστική διάρκεια της κάθε νότας, η ελευθερία της ροής και τα παρατεταμένα σβησίματα παραπέμπουν σε ηχεία ανοιχτής μπάφλας και ηλεκτροστατικά.

Περιττό να πούμε πόσο ρεαλιστική είναι η σκηνή που στήνουν, σαν ένα αδιαπέραστο sound wall χωρίς κενά και ασάφειες. Καταφανώς το πίσω κύμα των μιντρέιντζ ποτέ δεν επιστρέφει για να ενοχλήσει το μεγάφωνο που το παράγει, έτσι έχουμε ένα ιδεώδες «κουτί» στη συμπεριφορά του. Το πέρασμα στο τουίτερ συμβαίνει επίσης αδιόρατα, με σταθερή διασπορά και σωστή ευθυγράμμιση.

Τα πρίμα δεν είναι ποτέ ξέχωρα από τις μεσαίες. Ειδικά στις μεταβατικές στις μεσοϋψηλές που μοιράζονται πάντα ανάμεσα στα μεγάφωνα μεσαίων και πρίμων, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στις ταχύτητες και τη διαφάνεια, κάτι που έχουμε ακούσει μόνο σε εξωτικά μονόδρομα και ηλεκτροστατικά.

Έτσι, οι αρμονικές πλουτίζουν το πρόγραμμα με τρόπο ακριβή και ουδέτερο μα πάντα πολύχρωμο και οργανικό. Είναι σκέτη απόλαυση να ακούς μουσική μέσα από αυτό το σύστημα. Αντιθέσεις, ροή, ανάλυση, σκηνική ακρίβεια, διαχωρισμός οργάνων, τονικότητα, όλα έρχονται στα μέγιστα γνωστά όρια για την κατηγορία τιμής και βάλε, αλλά αυτό δεν είναι ένας ήχος-βιτρίνα των επιμέρους παραμέτρων.

Αντίθετα, είναι μια αδιάσπαστη ολότητα που διεγείρει αμέσως το μουσικό  αισθητήριο του απαιτητικού και απελευθερώνει από τα μηχανικά δεσμά της αναπαραγωγής. Αν παίζει έτσι το 2.1 σύστημα της AKu, που είναι και το εισαγωγικό της, τι θα παίζουν άραγε τα μεγαλύτερα μοντέλα; Είμαστε το λιγότερο εντυπωσιασμένοι μετά από αυτή τη δοκιμή αλλά και υπερήφανοι, αφού αυτά τα «θαύματα» της ακουστικής τέχνης προέρχονται από Έλληνες και κατασκευάζονται στη χώρα μας.

Όχι μόνο δεν είναι υπερτιμημένα λοιπόν, αλλά οι τιμές τους είναι πραγματικά συμφέρουσες γι’ αυτά που προσφέρουν. Για όσους ενδιαφέρονται για κάτι πραγματικά πρωτοπόρο και απολύτως κορυφαίο, η περίπτωση των AKu είναι μοναδική και πιστεύουμε ότι η διεθνής καριέρα και αναγνώριση για την νέα ελληνική εταιρία είναι προ των πυλών.

Δεν χρειάζονται άλλωστε πάνω από λίγες στιγμές απέναντι από ένα καλοστημένο πerix για να αντιληφθεί και ο πλέον έμπειρος ακροατής ότι εδώ έχουμε ένα game changer στο άνευ ορίων high-end. Μπράβο στην AKu!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: 2.1 σετ δορυφόρων/υπογούφερ, σφραγισμένης καμπίνας
ΜΕΓΑΦΩΝA: Γούφερ 10 ιντσών με παθητικό ακτινοβολητή 10 ιντσών. Μιντρέιντζ 5,5 ιντσών, τουίτερ 0,75 ινστών.
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 22Hz-180Hz (υπογούφερ), 140Hz-22KHz (δορυφόρος)
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 90dB
ΕΜΠΕΔΗΣΗ: 4Ω
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΣ: 50W-120W
ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΥΠΟΓΟΥΦΕΡ: 250Wrms σε τάξη Δ
ΡΥΘΜΙΣΗ ΦΙΛΤΡΟΥ: Mε τρία pre-set
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΥxΒ): Yπογούφερ 550x512x550 χλστ. , Δορυφόρος 242x400x160 χλστ. (με την επιτραπέζια βάση)
ΒΑΡΟΣ: 42 κιλά (subwoofer), 5,3 κιλά (δορυφόρος με επιτραπέζια βάση)

96%

ΣΧΟΛΙΟ

Ποιές Devialet και B&O, η ΑΚu ανατρέπει τα δεδομένα και φθάνει στον επόμενο σταθμό του ήχου στην Ελλάδα. Τα πerix απέδειξαν όσα λίγα ηχεία μπορούν. Η ομορφιά τους δεν είναι μόνο εξωτερική, η ηχητική τους παράσταση αφήνει εποχή!

Aku
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 3.000 ευρώ (2.1), 6.000 ευρώ (5.1), 9.000 ευρώ (7.2). Bάση δαπέδου 100 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα