hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Monitor Audio Bronze 100 Review | Ηχείο βάσης

H ΕΚΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ BRONZE ΘΥΜΙΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΤΑ SILVER, ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ TRICKLE DOWN ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ. ΤΟ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΜΕ EISA «100» ΑΠΟΘΕΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Με τη χρήση ονομάτων από πολύτιμα μέταλλα για τις σειρές της, η Monitor Audio εξασφαλίζει ότι ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τη θέση μια σειράς στην ιεραρχία της βρετανικής εταιρίας.

Κάποτε ήταν τα Gold η ναυαρχίδα της, τώρα είναι τα Platinum, πιο κάτω είναι βέβαια τα Silver και τα Bronze ενώ υπάρχουν και δύο πρόσφατες σειρές χωρίς… μεταλλική λάμψη, η βασική Monitor και η «ειδική» Studio.

Οι σειρές ανανεώνονται τακτικά κι αυτό που ήταν κάποτε το στάνταρντ για μια σειρά γίνεται βασικό στοιχείο εξοπλισμού της αμέσως κατώτερης. Καμιά φορά μάλιστα μπερδευόμαστε και συγχέουμε ένα πρόσφατο μοντέλο κατώτερης σειράς με ένα τρέχον ή παλαιότερο ανώτερης, όταν αναζητούμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο.

Με αυτό τον τρόπο, η Monitor Audio βρίσκεται διαρκώς στην επικαιρότητα, όμως δεν κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό της για να μας ξεγελάσει. Τα ηχεία της γίνονται ολοένα και πιο ικανά στα επιμέρους και ταυτόχρονα σχεδιάζονται όλο και πιο ισορροπημένα, αποφεύγοντας τη λαμπρότητα που χαρακτήριζε τις παλαιότερες γενιές τους.

Παράλληλα, οι καμπίνες της γίνονται όλο και πιο ήσυχες και τα γούφερ της όλο και πιο ελεγχόμενα, έτσι πλέον μιλάμε για περίπου ουδέτερες σχεδιάσεις που ναι μεν δεν έχουν ακραιφνές μόνιτορ προφίλ αλλά σίγουρα συγκεντρώνουν πολλά και μοναδικά χαρίσματα.

Τα τελευταία οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο custom υλικό C-CAM (Ceramic-Coated Aluminum/Magnesium) που εδώ και πολλά χρόνια υλοποιεί τα διαφράγματα στα τουίτερ και γούφερ που παράγει η Monitor Audio σε διάφορες μορφές, ανάλογα με το κόστος της σειράς.

Επίσης, στο μοντάρισμα των γούφερ με μία και μόνη βίδα που σφίγγει στην πλάτη τους, στις οπές με γραμμώσεις για την μείωση των αεροδυναμικών θορύβων και, πιο πρόσφατα, στους νέους διασπορείς UD (Uniform Dispersion Waveguide) με τις χαρακτηριστικές γρίλιες εμπρός από τους θόλους των τουίτερ.

Κάθε τεχνική που εφευρίσκει η εταιρία κάνει σημαντική διαφορά και κάθε φορά προσαρμόζεται στις ανάγκες κόστους της εκάστοτε σειράς. Κάπως έτσι φθάσαμε στην έκτη γενιά των Bronze, δύο δεκαετίες μετά το ντεμπούτο της σειράς, που πλέον μοιάζει πολύ οπτικά με τα Silver, έκτης γενιάς κι αυτά σήμερα.

Κοιτώντας το Bronze 100 της δοκιμής δίπλα στο Silver 100, οι ομοιότητες είναι παραπάνω από φανερές και οι διαφορές τους αναμενόμενες. Υπέρ του Silver απαριθμούμε το καλύτερο φινίρισμα της καμπίνας, τον κώνο τύπου RST (επιφάνεια-μπαλάκι του γκολφ), το μεταλλικό αντί του πλαστικού UD και τα καλύτερα υλικά στο φίλτρο.

Κατά τα άλλα πρόκειται για την ίδια ακριβώς ιδέα, μια καμπίνα βάσης μεγάλου μεγέθους με 8ιντσο γούφερ, μάλιστα οι διαστάσεις είναι ίδιες και η διαφορά βάρους είναι μόλις 1,5 κιλό υπέρ του Silver. Η πιο βασική διαφορά στα χαρτιά αφορά πάντως το σημείο κρος ανάμεσα στο μεγάλο γούφερ και το μεταλλικό τουίτερ, που είναι 2,8KHz στο Silver και 2,2ΚHz στο Bronze.

Θεωρητικά η διασπορά είναι καλύτερη στο Bronze αφού οι μεγάλοι κώνοι στενεύουν τη διασπορά τους σε μικρότερες συχνότητες και ο 8ιντσος το κάνει ήδη από τα 1,7KHz, ωστόσο αυτός του Silver είναι πιο άκαμπτος και γραμμικός και αφήνεται να δουλέψει ψηλότερα στο φάσμα.

Το πιο απλό 8ιντσο του Bronze 100 βεβαίως δεν έχει αφεθεί… στην τύχη του. Διαθέτει μια νέα γεωμετρία στην περιφέρεια όπου τερματίζεται με την ανεστραμμένη ανάρτηση, που έχει προέλθει μέσω ανάλυσης Finite Element και η οποία μειώνει τον πρώτο ομόκεντρο συντονισμό του, βελτιώνοντας έτσι την ακαμψία και τη χρονική απόκριση του μεγαφώνου, με αποτέλεσμα πιο γεμάτο και καθαρό ήχο.

Η εταιρία δεν αναφέρει πολλές λεπτομέρειες και δεν είναι απίθανο αυτή η νέα τεχνική που λέγεται DCM (Damped Concentric Mode) να ενσωματωθεί αργότερα σε άλλες σειρές της και σε εξελιγμένη μορφή.

ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ… ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ

Ένα ηχείο με το προφίλ του Bronze 100 μπορεί κάλλιστα να αποδειχθεί προβληματικό εφόσον δεν ελεγχθεί σε βασικές παραμέτρους, όμως φανερά οι Βρετανοί έκαναν την απαραίτητη δουλειά ώστε να περιοριστούν οι συμβιβασμοί και να αναδειχθούν οι αρετές της σχεδίασης.

Η ογκώδης καμπίνα έχει μεν το «χρώμα» της, αυτό όμως περιορίζεται στις μεσοχαμηλές και είναι συγκρατημένο, ενώ το βαθύ χαμηλό προκύπτει πολύ καλά ελεγχόμενο, χωρίς ουρές. Η διασπορά παρουσιάζει το αναπόφευκτο «σκαλί» ανάμεσα στον μεγάλο κώνο και το μικρό θόλο του τουίτερ, όμως -χάρη πιθανώς στον διασπορέα του τουίτερ- αυτό είναι αρκετά ομαλό και δεν οδηγεί σε λαμπρότητα στις ανώτερες μεσαίες συχνότητες.

Ο ίδιος ο κώνος ανεβαίνει άνετα μέχρι τη συχνότητα που καλείται να αναπαράγει, δεν το κάνει όμως εντελώς ουδέτερα αλλά με ίχνη μεταλλικής υπογραφής που, ωστόσο, δεν κυριαρχούν στη χροιά του, απλώς δίνουν λίγο πιο «τραγανές» μεταβατικές που συνηθίζονται εύκολα.

Η σκηνή που στήνει το Bronze 100 έχει βέβαια μεγάλο πλάτος, καλό ύψος και πολύ καλή εστίαση, αλλά δεν είναι υπόδειγμα ανοιχτοσύνης και βάθους. Σε κάθε περίπτωση, οι περιορισμοί του ποτέ δεν αφήνονται να κυριαρχήσουν και η γενική αίσθηση είναι αυτή της ισορροπημένης τονικά σχεδίασης, της καθαρότητας και της λεπτομέρειας.

Από την άλλη πλευρά, είναι εξαρχής διάχυτη η αίσθηση της ικανότητας του Bronze 100 να κρατάει το τέμπο με το μπάσο του και να διεγείρει απολαυστικά τον χώρο, σαν ηχείο δαπέδου. Δεν υπάρχει υποκατάστατο για τις δυναμικές και σε αυτό το σημείο το ηχείο δεν έχει αντίπαλο οπουδήποτε κοντά στο κόστος του.

Επειδή έχει και καλή ακρίβεια, το Bronze 100 καθορίζει άνετα την αρχή και το τέλος κάθε νότας κι έτσι οι δυναμικές του συμβάλλουν σε μια συναρπαστική ροή και ποτέ δεν κουράζουν, ευνοώντας όπως θα φοβόταν κανείς την ποσότητα έναντι της ποιότητας.

Εν τέλει, το ηχείο αυτό δίνει κάτι που έχει από καιρό ξεχαστεί στο σύγχρονο hi-fi, την αβίαστη απόδοση των δυναμικών της μουσικής που παρασύρει το σώμα και κάνει βιωματική την ακρόαση.

Χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδίασης και κατασκευής, δεν είναι πια… αμάρτημα η παρουσία ενός 8ιντσου κώνου σε ηχείο βάσης της χαμηλής κατηγορίας, οδηγώντας σε μοιραίους συμβιβασμούς και χρωματισμένο ήχο.

Όχι, το Bronze 100 έχει αξιοπρεπέστατη ακρίβεια και ουδετερότητα και, μολονότι δεν είναι ό,τι καλύτερο σε σκηνική ακρίβεια και ανοιχτοσύνη στην κατηγορία του, προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στον ακροατή που προτιμά να νιώθει τη μουσική του παρά να την παρατηρεί.

Δίχως άλλο, αποτελεί ιδανικό ξεκίνημα για νέους ακροατές αλλά και μια καλή υπενθύμιση στους πιο έμπειρους ότι τα ηχεία πρέπει πριν απ’ όλα…. να σπρώχνουν αέρα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ:  ηχεία βάσης δύο δρόμων, ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 200 χλστ. γούφερ, 25 χλστ. τουίτερ
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: -6dB@52Ηz-25ΚΗz (ελεύθερο), 37Hz-30Κ (in room)
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 87dB/2,83V/m
ΦΙΛΤΡΟ: 2.200Hz
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 8Ω (4,5Ω ελάχιστη)
ΙΣΧΥΣ: 100Wrms (μέγιστη)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 376x231x325 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 7,8 κιλά

84%

ΣΧΟΛΙΟ

Χορταίνει τα μάτια, ξεσηκώνει το σώμα, καλύπτει μεγαλούτσικους χώρους και κοστίζει κάτω από 500 ευρώ. Το νέο Bronze 100 «δεν υπάρχει» κι όμως είναι μαζί μας, το μόνο ηχείο της κατηγορίας με ισορροπημένη βρετανική σχεδίαση και μεγάλο γούφερ 200 χλστ.

Kosmas Ηi-Fi
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 455€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα